101, rue Bloor Ouest
Toronto ON, M5S 0A1
TÉL. : 416-961-8800
Sans frais en Ontario : 1-888-534-2222
TÉLÉC. : 416-961-8822
info@oeeo.ca

Mot symbole de l'Ordre des enseignantes et des enseignants de l'Ontario

Saint Louis

Trouver un membre

Nouveautés à la bibliothèque

Consultez la section Nouveautés à la bibliothèque de notre site web pour prendre connaissance des nouvelles ressources de notre collection. Nous mettons la liste à jour régulièrement.


NOUVEAUTÉS EN JUIN 2017 À LA BIBLIOTHÈQUE MARGARET-WILSON

Cours de méthodologie générale : préparation de leçons à l'attention des enseignants du primaire, du secondaire et du supérieur
by Galy, Kadir Abdelkader,, Modibo, Coulibaly,
Paris : L'Harmattan, 2016.

Étudiants jeunes professionnels : comment construire votre réseau
by Maeght, Maxime,
Paris : Groupe Eyrolles, [2016]

Initiation au sketchnote : le guide illustré de la prise de notes visuelles
by Rohde, Mike,, Robert, Charles,, Bourguignon, Marc,
Paris : Eyrolles, [2016].

J'écris des Nouvelles et des Contes [electronic resource] : Guide pratique.
by Timbal-Duclaux, Louis.
Cork : Primento Digital Publishing, 2017.

L'alliance entre le savoir issu de la recherche et le savoir d'expérience : un regard sur le transfert de connaissances
by Potvin, Pierre,
Boucherville, Québec : Béliveau Éditeur, 2016.

L'intervention précoce pour enfants autistes : nouveaux principes pour soutenir une autre intelligence
by Mottron, Laurent,
Bruxelles : Mardaga, 2016.

La science dialoguée [electronic resource] : une autre approche de l'enseignement des sciences
by Sprod, Tim, 1951-, Busquin, Philippe., Decostre, Nicole,
Bruxelles : De Boeck Education, 2013.

Laisse-moi jouer-- j'apprends!
by Druart, Delphine,, Wauters, Augusta,, Pourtois, Jean-Pierre,
Brussels, Belgium : De Boeck, [2013]

Quelle éthique pour les enseignants?
by Prairat, Eirick,
Bruxelles : De Boeck Université 2016.

1-2-3 magic in the classroom : effective discipline for pre-K through grade 8
by Phelan, Thomas W., 1943-, Schonour, Sarah Jane,
Naperville, Illinois : Source, Inc., [2016]

201 ways to involve parents : practical strategies for partnering with families
by Boult, Betty.
Thousand Oaks, California : Corwin A SAGE Company, [2016]

Achieving indigenous student success : a guide for secondary classrooms
by Toulouse, Pamela Rose,
Winnipeg, MB, Canada : Portage & Main Press, [2016]

Building proportional reasoning across grades and math strands, K-8
by Small, Marian.
New York : Teachers College Press, [2015]

Collective efficacy : how educators' beliefs impact student learning
by Donohoo, Jenni,
Thousand Oaks, California : Corwin, A SAGE Company, 2017

Creative schools : the grassroots revolution that's transforming education
by Robinson, Ken, 1950-, Aronica, Lou,
New York, New York : Penguin , 2016

Doing ma+h in morning meeting : 150 quick activities that connect to your curriculum
by Dousis, Andy,, Wilson, Margaret Berry,, Kriete, Roxann,, Northeast Foundation for Children.
Turners Falls, MA : Northeast Foundation for Children, [2016]

An encounter with Reggio Emilia : children and adults in transformation
by Kinney, Linda, 1956-, Wharton, Pat.
Milton Park, Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2015

Indelible leadership : always leave them learning
by Fullan, Michael,
Thousand Oaks, California : Corwin, a SAGE Company, [2017]

Indigenous writes : a guide to First Nations, Métis, and Inuit issues in Canada
by Vowel, Chelsea,
Winnipeg, Manitoba : HighWater Press, 2016.

The invent to learn guide to : making in the K-3 classroom : why, how, and wow!
by Baggett, Alice.
Torrance, CA : Constructing Modern Knowledge Press, ©2016.

Learning to breathe : a mindfulness curriculum for adolescents to cultivate emotion regulation, attention, and performance
by Broderick, Patricia C
Oakland, CA : New Harbinger Publications, [2013]

A mindset for learning : teaching the traits of joyful, independent growth
by Mraz, Kristine,, Hertz, Christine,
Portsmouth, NH : Heinemann, [2015]

Orff day by day : classroom projects in music and movement
by Brass, Alice, 1941-, Sakhavarz, Nazy, 1972-
Toronto : Alice Brass ; c1997.

Orff explorations : classroom projects in music, movement and poetry
by Brass, Alice, 1941-, Sakhavarz, Nazy, 1972-
Toronto, Ont. : Alice Brass, c2003.

Quality questioning : research-based practice to engage every learner
by Walsh, Jackie A.,, Sattes, Beth D. (Beth Dankert),
Thousand Oaks, California : Corwin, [2017]

Read, talk, write : 35 lessons that teach students to analyze fiction and nonfiction
by Robb, Laura,
Thousand Oaks, California : Corwin, a SAGE Company, [2017]

Self-regulation in the classroom : helping students learn how to learn
by Cash, Richard M.,
Golden Valley, MN : Free Spirit Publishing, [2016]

STEM by design : strategies and activities for grades 4-8
by Jolly, Anne,
New York, NY : Routledge, 2017.

Teacher learning and leadership of, by, and for teachers
by Lieberman, Ann,
London ; New York : Routledge, 2017.

THINQ 4-6 : inquiry-based learning in the junior classroom
by Colyer, Jill,, Watt, Jennifer Gail, 1965-,
Toronto : Wave Learning Solutions Inc., 2016.

THINQ Kindergarten : inquiry-based learning in the kindergarten classroom
by Reimer, Joan, 1951-,, Watters, Debbie, 1961-,
Toronto : Wave Learning Solutions Inc., 2017.

The transformative power of collaborative inquiry : realizing change in schools and classrooms
by Donohoo, Jenni,, Velasco, Moses,
Thousand Oaks, California : Corwin, a SAGE Publishing Company, [2016]

Unsettling Canada : a national wake-up call
by Manuel, Arthur,, Klein, Naomi,, Derrickson, Ronald M,
Toronto : Between the Lines, 2015.

What we believe : practical theology for teachers
by Lavin, Margaret, 1950-
Ottawa : Novalis, 2009.


Vous pouvez :

  • demander des documents et des DVD en ligne, et les recevoir sans frais l’école ou à votre domicile
  • chercher des livrels
  • renouveler vos emprunts
  • faire des recherches dans les bases de données pour trouver des articles en texte intégral.

Vous pouvez retourner les ressources sans frais en apposant l’étiquette approuvée par Postes Canada sur l’enveloppe qui vous sera fournie. Il est également possible de retourner les ressources en personne en les laissant dans la boîte de dépôt.

Les prêts sont d’une durée de trois semaines. Ils se limitent à huit articles à la fois et sont renouvelables deux fois. Si vous avez des questions au sujet des services offerts à la bibliothèque, téléphonez au 416-961-8800, poste 679 ou sans frais en Ontario au 1-888-534-2222, poste 679.

101, rue Bloor Ouest, Toronto ON, M5S 0A1 / TÉL. : 416-961-8800 / Sans frais en Ontario : 1-888-534-2222 /
TÉLÉC. : 416-961-8822 / info@oeeo.ca

© 2017 Ordre des enseignantes et des enseignants de l'Ontario

Back To Top